INFORMATION OM VÅR ORGANISATION

VÅR HISTORIA – SÅ STARTADES VÄXJÖ CHARITY
Under våren 2017 kontaktade Fredrik Ottosson sin vän Micke Svensson med en galen idé som han gått och ruvat på under några år. ”Micke, vad tror du om att arrangera ett näringslivsevent där företagen i regionen möts för att nätverka, spela golf och ha roligt, men med ett tydligt huvudsyfte att samla in pengar till lokala välgörande ändamål!?”. – Det blev startskottet för Kronobergs nu största näringslivsevent och ideella välgörenhetsstiftelse – Växjö Charity.
Sedan starten 2017 har Växjö Charity samlat in och delat ut 13 miljoner kronor till lokala föreningar och organisation inom Kronobergs län. Vid frågor om ekonomi, verksamhet eller organisation, vänligen kontakta styrelseordförande Micke Svensson.
VANLIGA FRÅGOR
Idag drivs Växjö Charity helt ideellt av av företagen Säkra, Creon Promotion, Advisory och Santhe Dahl Invest AB.
Stiftelsen genererar intäkter i form av gåvor från privatpersoner, organisationer och företag. Insamlingsstiftelsen Växjö Charity delar varje år ut anslagna pengar till valda förmånstagare. I enlighet med stiftelsens stadgar ska minst 90% av förmögenheten delas ut. Det operativa arbetet utförs av projektgruppen som består av Emmy Eliasson och Sandra Jönsson.
VARFÖR SKA MAN SOM FÖRETAG ENGAGERA SIG I VÄXJÖ CHARITY?
VEM/VILKA KAN SÖKA MEDEL FRÅN STIFTELSEN?
HUR MÅNGA FÖRETAG ENGAGERAR SIG ÅRLIGEN I VÄXJÖ CHARITY?
Vi har haft en stadig ökning av företag sedan starten 2017. Just nu är cirka 250 företag på ett eller annat sätt engagerade i Växjö Charity.
VILKA EVENEMANG ARRANGERAS UNDER 2023?
Den 31 augusti arrangeras den stora aktivitetsdagen. Här kan du välja att delta i en golftävling, padelturnering eller hälsoaktivitet. Välgörenhetsbanketten kommer arrangeras den 21 september. Mer information om respektive evenemang hittar du under Aktiviteter. Kontakta projektgruppen för bokning och frågor.
TILL VEM ELLER VILKA RIKTAR SIG VÄXJÖ CHARITY?
HUR KAN JAG GE EN GÅVA?
Storgatan 26
352 31 Växjö